«Որո՞նք են Հայաստանի՝ հետընթաց արձանագրելու պատճառները «Առևտրի լոգիստիկան-2016» զեկույցում»
08.02.2017
12:00
Փետրվարի 8-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցավ քննարկում «Որո՞նք են Հայաստանի՝ հետընթաց արձանագրելու պատճառները «Առևտրի լոգիստիկան-2016» զեկույցում» թեմայով:

Տեղեկացնենք, որ Համաշխարհային բանկի «Առևտրի լոգիստիկան գլոբալ տնտեսությունում» 2016թ․ զեկույցում Հայաստանը աշխարհի ետնապահների թվում է՝ 160 երկրների շարքում զբաղեցնում է 140-րդ տեղը։

Համաշխարհային բանկի խմբի «Առևտրի լոգիստիկան գլոբալ տնտեսությունում - 2016» զեկույցը գնահատում և դասակարգում է երկրներն ըստ լոգիստիկ կատարողականի ինդեքսի։ Այն կազմված է մի շարք ցուցանիշներից, օրինակ՝ մաքսային ընթացակարգեր, ենթակառուցվածքների որակ, բեռնափոխադրումների ժամանակայնություն։ Հայաստանի 2016թ․ Լոգիստիկ կատարողականի ինդեքսի գնահատականը 2,21 է (առավելագույն 5-ից), իսկ 160 երկրների շարքում դասակարգումը՝ 141։  Երկրի կատարողականը վատթարացել է․ ամենամեծ անկումը գրանցվել է մաքսային գործառույթների ոլորտում (2014-ի 75-րդ տեղից 2016-ին հասնելով 148-րդ տեղին)։

Տնտեսագետ Վահագն Խաչատրյանը, ով մասնակցում էր քննարկմանը, ասում է, որ եթե Հայաստանը  կարողանար բարելավել մաքսային ծառայություների որակը,  որ ներկրող և արտահանող գործարարները խնդիր չունենային, ապա մենք մեր դիրքերր կբարելավեինք:

«Առաջինը խնդիրը այն է, որ մեր սահմանները փակ են, ունենք ղարաբաղյան պատերազմ, որը ես օբյեկտիվ պատճառ եմ համարում, երկրորդը՝ այն ինչ որ մեզնից էր իսկապես կախված ենթակառուցվածքները, մեր լոգիստիկ հնարավորությունները որոշակի մակարդակի բարձրացնելն էր»,-ասում է Վահագն Խաչատրյանը:

 Նա հավելում է, որ եթե Հյուսիս-Հարավ ճանապարհի կառուցումը սկսեին հարավից և հյուսիսից, այլ ոչ թե Արարատյան դաշտավայրից, ապա լոգիստիկ առումով Հայաստանի հնարավորությունները մեծ կլիներ, ապրանքաշրջանառությունը մեծ կլիներ:

Արտահանողների միության նախագահ Րաֆֆի Մխչյանն ասում է, որ այսօր ամենամեծ խնդիրը վարչարարկական խնդիրներն են:

«Այսօր կա տրամաբանություն տրանսպորտի մեջ, բայց դա չի գործում Հայաստանում: Մեկ կոնտեյների տեղափոխումը Փոթիից Հայաստան 1500-1600 դոլարի սահմաներում է մեզ վրա նստում, այդ նույն կոնտեյները արտահանելու ժամանակ կարելի է 300-400 դոլարով կատարել: Քանի որ Համաշխարհային գլոբալ նավային ընկերությունները հաշվի չեն առնում Հայաստանը՝ որպես իրենց պարտնյոր և ստիպողաբար իրենց կոնտեյների վրա հավելյալ ծախսեր են գումարում ու այդ կոնտեյները Փոթթից որ գալիս է  Երևան, մի հատ էլ դրա հետադարձ գինն են վերցնում մեզնից նախօրոք:  Սրա համար պետք է մեր Կառավարությունը, մեր իշխանությունը մտածի»,-ընդգծում է Մխչյանը:

Ըստ նրա՝ ամենագլխավոր խնդիրը, որ այսօր մեր իշխանությունները ունեն, երբևէ խնդրի խորքի մեջ չեն մտնում, թե գործարարը ինչ դժվարությամբ է փորձում մի ապրանք տանել, հասցնել մի տեղ:

Քննարկման մյուս բանախոս Հայրենական ապրանք արտադրողների միության նախագահ Վազգեն Սաֆարյանն ասում է, որ Հայաստանի լոգիստիկ համակարգը կարիք ունի արմատական բարեփոխումների:

«Մենք կարող էինք երկար տարիներ՝ սկսած 2008-ից քայլեր կատարել մեր լոգսիտիկ ճանպարահների կամ նոր ճանպարհների ստեղծման ուղղությամբ: Եթե մենք 2008-ից տարեկան 50 մլն բյուջեից հատկացնեինք այս գործընթացների համար, այժմ մենք երևի մի 400 մլն դոլարի աշխատանքներ արած կլինեինք: Բայց տարեցտարի այս աշխատանքները հետաձգվում են: Վերջերս ես Չինաստանում եմ եղել և այնտեղ քննարկել ենք Հայաստան-Իրան  երկաթգծի կառուցման մասով, որ այն պետք է դառնա Մետաքսի ճանապարհի բաղադրիչ, մինչև Սև ծով դուրս գա, և սա մեզ համար կենսական նշանակություն ունի»,-հավելումէ Սաֆարյանը:

Միջազգային և անվտանգության հարցերի հայկական ինստիտուտի նախագահ, քաղաքագետ Ստեփան Սաֆարյանը կարծիք հայտնեց, որ . «Եթե մեր ցուցանիշները բոլոր զեկույցներում մարդու իրավիճակաների, ժողովրդավարության, խոսքի ազատության առումով ցածր են, ապա այդ երկիրը որևէ ձևով շանս չունի առաջ գնալու: Մենք ոչ մեկ հետ չենք մրցակցում, մենք դարձել են մի կղզի, որը ապրում է իր կյանքով, իր ժամանակի մեջ, և եթե մի երկրում սուտը, կեղծիքը քաղաքականության մեջ դոմինանտ է, ապա այդ երկրին որևէ մեկը չի հավատալու»,-հավելեց Սաֆարյանը:

Քննարկման ամբողջական տեսագրությունը դիտեք այստեղ:

Լիլիթ Առաքելյան , «Մեդիա կենտրոն» ծրագրի համակարգող-խմբագիր

Հեղինակիհետկապվելուհամարգրեք Lilitarakelyan@pjc.am հասցեին:

Տեսանյութ
Print Friendly and PDF
Այլ մամլո հաղորդագրություններ
«Հեպատիտների տարածվածության, դեղերի և բուժման հասանելիության խնդիրները Հայաստանում»
16.08.2018
12:00
2017-2018 թթ. «Դրական մարդկանց հայկական ցանց» սոցիալական ՀԿ-ն իրականացրել է հետազոտություն Երևան, Գյումրի, Վանաձոր, Հրազդան, Սևան, Գավառ, Մարտունի և Արմավիր քաղաքներում`ուղղված բնակչության շրջանում վիրուսային հեպատիտներ B-ի և C-ի վաղ հայտնաբերմանը, խնդրի մասին քաղաքացիների շրջանում իրազեկության բարձրացմանը:
«ՀՀ պետական ֆինանսների կառավարման համակարգի 2017-2018թթ. մոնիտորինգի արդյունքները»
27.07.2018
12:30
Հուլիսի 27-ին «Մեդիա կենտրոնում» տեղի ունեցավ մամուլի ասուլիս «ՀՀ պետական ֆինանսների կառավարման համակարգի 2017-2018թթ. մոնիտորինգի արդյունքները» թեմայով։
Պաշտպանական ոլորտի պետգնումները կոռուպցիոն մեծ ռիսկեր են պարունակում՝ փորձագետ
26.07.2018
14:00
Հուլիսի 26-ին «Մեդիա կենտրոնում» Հանրային քաղաքականության հետազոտությունների ազգային կենտրոնի նախագահ, տնտեսագետ Արտակ Մանուկյանը ներկայացրեց ՀՔՀԱԿ-ի կողմից իրականացված 2017-2018 թթ. պաշտպանական ոլորտի գնումների մոնիտորինգի արդյունքները։
«Մեդիա-նոր իշխանություններ. մտահոգիչ միտումներ»
25.07.2018
12:00
Մանիպուլյացիա, քարոզչություն, ապատեղեկատվություն, կեղծ կայքեր..Այս ամենը մեդիայում եղել է միշտ: Սակայն մասշտաբները, որոնք տեսնում ենք այսօր, մեդիա փորձագետներին թույլ է տալիս վիճակը գնահատել՝ իբրև ճգնաժամային:

«Դիտորդների խմբի գործունեության խոչընդոտները և ՔԿՀ-ներում մարդու իրավունքների խախտումների ընթացիկ խնդիրները»
25.07.2018
11:00
Թավշյա հեղափոխությունից հետո ՀՀ Արդարադատության նախարարությունը պահում է նույն դիրքորոշումը և նույն կերպ խոչընդոտում ՀՀ ԱՆ ՔԿՀ-ներում հասարակական վերահսկողություն իրականացնող հասարակական Դիտորդների խմբի գործունեությունը. այս մասին հուլիսի 25-ին Մեդիա կենտրոնում տեղի ունեցած քննարկմանը հայտարարեցին Դիտորդական խմբի անդամները:
Միանալ մեզ սոց․ ցանցերում
ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԳՐԱՆՑՈՒՄ
Ծառայություններ
Այսօր մեդիա կենտրոնում
Տեսանյութեր
Հայաստան-Թուրքիա Միջոցառումներ